Gyökérkezelés

A leggyakoroibb fogmegtartó kezelés

A gyökérkezelés menetének megértéséhez,első körben az fontos, hogy megismerjük a fog szerkezetét. A fog belsejében található fogbél (pulpa) a fogzománc és dentinréteg alatt helyezkedik el. A pulpa a gyökér végétől a fog koronai részéig terjed, és ereket, idegeket tartalmaz.
A fogat körülvevő csontszövet a pulpa hiányában is rögzíti a fogat az állkapocsban, így az a gyökérkezelést követően még hosszú éveken át el tudja látni a feladatát.

Kosbor-Fogászat-Nyíregyháza-fog.jpg
kosbor-fogaszat-gyokerkezeles.jpg

Mikor kell gyökérkezelni?

Amennyiben a fog belső, lágy része azaz a pulpa begyullad, gyökérkezelésre van szükség. A gyökérkezelés segítségével a fogszuvasodás vagy baleset miatt károsodott fog vagy foggyökér még megmenthető továbbá elkerülhető vagy megszüntethető a fájdalom és a fogak ráharapási érzékenysége.

Ha a begyulladt pulpa kezeletlen marad, további érzékenységet, fájdalmat és gyulladást okozhat.

Hogyan történik a gyökérkezelés?

A gyökérkezelés során a foggyökérből eltávolítjuk az ereket és idegeket. A gyökérkezelés – a tévhitekkel ellentétben – nem jár fájdalommal, mivel a fog kezelését érzéstelenítés előzi meg. A páciens minden esetben megszabadul a fájdalomtól a kezelés végeztével, bár előfordulhat, hogy a fog a kezelés után pár napig még érzékeny.
A gyökérkezelést nem minden esetben lehet egy alkalommal befejezni. Ebben az esetben ideiglenes gyógyszeres tömést alkalmazunk, majd a kezelés egy későbbi időpontban folytatódik fogászati rendelőnkben.
Amennyiben a fog a kezelést követően panaszmentes, a végleges gyökértömés elvégezhető. Miután a gyökértömés megtörtént, a fogat esztétikus töméssel, esztétikus fogbetéttel vagy koronával állítjuk helyre.

Kérdése van?

Amennyiben kérdése van, vagy szeretne időpontot foglalni kattintson a lenti gombra és vegye fel velünk a kapcsolatot az űrlap kitöltésével. (A kapcsolatfelvétel semmilyen kötelezettséggel nem jár.)

Telefonon: +3670-774-2307

Nyitva tartás